Università nel Regno Unito

pubblicato 03 ott 2013, 23:04 da Giovanni Corrado   [ aggiornato in data 03 ott 2013, 23:05 ]

Per gli studenti delle classi quinte:

consigliamo due incontri da non perdere per chi sta pensando di iscriversi ad una facoltà  universitaria inglese.

Gli incontri si terranno a Milano, nella sede del British Council (via Manzoni 38)

Saturday
12th October
17.00-19.00

Saturday
19th October
17.00-19.00

How to apply for a British University

Another chance to understand the procedure for gaining admission in a university in the UK.  This presentation will be of interest to prospective students, their parents and teachers and will be given in English by experts from British universities.  There will also be a brief description of the English language tests needed and how to register and prepare for them.

British Boarding Schools

This presentation will explain the benefits for Italian teenagers of attending a boarding school in the UK for a part of their education and how to go about applying. It will be given in English and there will also be a chance to speak to representatives of a number of schools who will be present that day.